Si persoanele cu dizabilitati pot calatori cu avionul…

Persoanele cu dizabilitati pot calatori cu avionul

Daca ai o dizabilitate locomotorie grava e destul de dificil sa folosesti mijloacele de transport in comun. Nici CFR-ul si nici firmele ce asigura transportul rutier desi legea ii obliga, atat timp cat nu sunt sanctionati, nu fac nici un efort pentru a-si accesibiliza vagoanele, respectiv microbuzele sau autocarele pentru ca inclusiv persoanele cu dizabilitati sa poata calatori cu ele.

Dupa tot felul de experiente cu CFR-ul sau diverse firme de transport rutier, eu evit cat pot de mult sa calatoresc cu acestea, limitandu-mi calatoriile in zone cat mai apropiate. Din acelesi motiv niciodata nu mi-am propus sa calatoresc in afara tarii.

Daca nu pot calatori cu trenul sau cu un microbuz, cum as putea calatori cu avionul, mi-am zis intotdeauna si totusi in acest an am fost pusa in situatia sa aflu ca si persoanele cu dizabilitati pot calatori cu avionul.

Se pare ca aeroporturile iau in serios asistenta acordata persoanelor cu dizabilitati.

Pasii pe care trebuie sa ii urmeze o persoana cu dizabilitati daca vrea sa calatoreasca cu avionul

Ce trebuie sa facem pentru a beneficia de asistenta in aeroporturi?

1. Daca cumparati biletele de la o agentie de turism specificati ca aveti nevoie de asistenta! Daca le luati online, sunati la aeroport pentru a solicita asistenta cu cel putin 48 de ore inaintea zborului. Eu desi mentionasem agentei de turism ca am nevoie de asistenta, am sunat si la aeroportul Otopeni (Henri Coanda) inainte cu vreo luna ca sa fiu sigura ca voi primi sprijin. Ce-i drept, a fost nevoie de vreo patru telefoane pana am aflat numarul celor ce acorda asistenta. Pe site nu este afisat numarul iar cei de la informatii m-au tot plasat de la unii la altii. Daca aveti nevoie de asistenta la imbarcare sau debarcare in Otopeni sunati la numarul 0724303170 !
  2. In ziua calatoriei cum am ajuns in aeroport am mers la biroul de asistenta pentru persoanele cu dizabilitati iar de acolo am fost trimisi sa ne facem check-in-ul. Daca ati solicitat asistenta, nu puteti face check-in-ul online insa il puteti face destul de repede la punctul destinat calatorilor de la clasa business.asistenta aeroport
  3. Dupa ce ati primit boarding pass-ul mergeti iar la biroul de asistenta si un angajat va va duce cu un scaun rulant mai intai la controlul de securitate si apoi in zona de imbarcare. In cazul meu imbarcarea fiind la burduf, misiunea persoanei ce mi-a acordat asistenta s-a sfarsit aici.avion
  4. Desi am solicitat asistenta inclusiv la debarcare se pare ca nu a existat o comunicare intre Otopeni si aeroportul din Praga in aceasta privinta. Cei din Otopeni nici nu stiau ce demersuri ar trebui sa fac asa ca au tot plasat pisica de la unii la altii(sa anunt la check-in, sa anunt compania cu care zbor). Si totusi am primit suport, cu ajutorul unei stewardese de la CSA, compania cu care am zburat. Cand am ajuns in aeroportul din Praga a solicitat asistenta pentru mine iar dupa vreo zece minute doi domni m-am legat de un scaun, m-au coborat un etaj, apoi cu o masina m-au dus in aeroport. As fi preferat sa cobor etajul pe picioarele mele cu putin sprijin dar cum nu cunosteam aeroportul si procedurile m-am lasat pe mana lor.
  5. Inainte cu 48 de ore de a pleca din Praga, cum nu stiam la ce sa mai astept, am sunat la Otopeni pentru a primi ajutor la debarcare si surprinzator mi-au spus ca deja stiau. Pentru imbarcarea din Praga a dat de asemenea telefon cineva. Mai apoi am aflat ca era suficient sa lasi un mesaj pe site-ul CSA.
  6. In ziua plecarii, in aeroport cand am facut check-in-ul le-am spus ca avem nevoie de asistenta si in zece minute a aparut un adolescent(asa parea) cu fotoliu rulant ce nu s-a dezlipit de noi, timp de doua ore, pana in momentul in care am urcat in avion. Imbarcarea s-a facut tot la burduf.
  7. Odata avionul aterizat pe Otopeni, doi angajati au venit cu o masina ce avea si elevator si astfel din avion am pasit direct pe platforma lor. Apoi la fel ca la plecare sau ca in Praga, pe un fotoliu rulant m-au dus pe culoare doar de ei stiute pana la iesirea din aeroport.

Astfel datorita sprijinului acordat de angajatii biroului de asistenta din aeroporturile Otopeni si Praga, calatoria cu avionul mi s-a parut mai simpla decat ma asteptasem.

Chiar daca aveti o dizabilitate locomotorie grava, va recomand macar o data in viata sa zburati cu avionul. E o senzatie unica sa plutesti deasupra norilor! Ramai coplesit de maretia cerului dar si a pamantului vazut de la inaltime!

zbor

Mai multe fotografii puteti descoperi pe pagina Vasile Prunila – Fotograf Freelancer

Later edit: Pentru ca am fost intrebata, trebuie sa fac precizarea ca persoanele cu dizabilitati nu beneficiaza gratuitate sau vreo reducere la achizitionarea biletelor de avion.

Recomandari

Impresii din Praga

Calatoria cu trenul

Persoanele cu dizabilitati si mijloacele de transport in comun…

4 Comments

1. Buna seara,
    Apreciez faptul ca ati postat experienta dumneavoastra in ceea ce priveste zborul cu avionul. Desi calatorim mult eu si sotul meu nu am avut inca aceasta experienta, pentru simplul fapt ca eu am avut retineri. Eu am un handicap locomotor si pe distantele lungi ma deplasez cu un carut.
    Felicitari pentru blog!

2. Chiar dacă informațiile astea sunt ffff vechi și ești printre ultimele persoane care afla, e foarte bine că ai aflat. Totuși e păcat că nu citiți mai multe informații despre drepturile voastre ca persoane cu dizabilități.